客室

Bathroom

お客様のお部屋を「プライベートルーム」と考え、極力、お部屋にお邪魔しないよう心掛けております。

YUKKURA INN はノンサービスだからできるリーズナブルな滞在を可能にしました。
ふらっと訪れた会津の一人旅・・・ビジネスだけど温泉も楽しみたい・・・、そんなお客様の願いを実現しています。

洋室AタイプType A

2名でのビジネスや観光の方に最適です。
「おしゃれなシャワーブース」と「最新型のウォシュレットトイレ」を完備しております。

Western-style room Type A
Western-style room Type A
[室内イメージ]洋室Aタイプ
定員 1〜2名
面積 17.76m²
お部屋タイプ 洋室(ツイン)
  • シャワー/トイレ/ウォシュレット
  • 耐火金庫/ドライヤー/浴衣と帯/アメニティセット/タオル類
  • 地デジ対応液晶テレビ/空気清浄機/冷暖房/温水ポット/冷蔵庫など
  • 禁煙・喫煙あり
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[図面]洋室Aタイプ

洋室BタイプType B

2名でのビジネスや観光の方に最適です。
デザイナーが設計したおしゃれな空間をごゆるりとお楽しみください。

Western-style room Type B
Western-style room Type B
[室内イメージ]洋室Bタイプ
定員 1〜2名
面積 17.76㎡
お部屋タイプ 洋室(ツイン)
  • バス/トイレ/ウォシュレット
  • ドライヤー/浴衣と帯/アメニティセット/タオル類
  • 地デジ対応液晶テレビ/冷暖房/温水ポット/冷蔵庫など
  • 禁煙・喫煙あり
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[図面]洋室Bタイプ

洋室CタイプType C

お一人様での滞在におすすめです。ツインと同じくデザイナーが設計したおしゃれな空間となっております。

Western-style room Type C
Western-style room Type C
[室内イメージ]洋室Cタイプ
定員 1名
面積 17.15m²
お部屋タイプ 洋室(シングル)
  • バス/トイレ/ウォシュレット
  • 耐火金庫/ドライヤー/浴衣と帯/アメニティセット/タオル類
  • 地デジ対応液晶テレビ/冷暖房/温水ポット/冷蔵庫など
  • 禁煙・喫煙あり
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[図面]洋室タイプC

和洋室2 Style room

1~2名様まで同室可能です。
長期滞在も可能にした「キッチン(IHヒーター付)」も完備しております。

Japanese Western Room
Japanese Western Room
[室内イメージ]和洋室タイプ
定員 1~2名
面積 25.73m²
お部屋タイプ 和洋室
  • バス/トイレ/ウォシュレット
  • 耐火金庫/ドライヤー/浴衣と帯/アメニティセット/タオル類
  • 地デジ対応液晶テレビ/空気清浄機/冷暖房/温水ポット/冷蔵庫など
  • 禁煙・喫煙あり
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[画像]用和室

共通アメニティ・室内設備Common facilities of the room

アメニティ 浴衣 / タオル / バスタオル / スリッパ / 歯ブラシ / シャンプー / リンス / ボディシャンプー / 石鹸 / ティーパック / ひげそり など
室内設備 バス/トイレ/ウォシュレット/耐火金庫/ドライヤー/浴衣と帯/アメニティセット/タオル類/地デジ対応液晶テレビ/冷暖房/温水ポット/冷蔵庫など
備考 1階ラウンジ全面で無線LAN使用可。無料のPCコーナーあり。会議室での利用可能(※要問・貸切料金あり)1F浴場(2箇所)は、定員3名まで。

客室情報一覧Room information list

客室 定員 面積 おすすめポイント お部屋タイプ
洋室Aタイプ 1〜2名 17.76m² おしゃれなシャワーブース
最新型のウォシュレット
ツイン
洋室Bタイプ 1〜2名 17.76㎡ デザイナーが設計 ツイン
洋室Cタイプ 1名 17.15m² シングルタイプのお部屋 シングル
和洋室 1~2名 25.73㎡ 長期滞在に最適 和洋室

チェックインについて【※ご注意※ 必ずお読みください】Check-in

チェックインは、本館「東山温泉 庄助の宿 瀧の湯」で行います。ご来館の際は、直接「東山温泉 庄助の宿 瀧の湯」フロントまでお越しくださいませ。
【ゆっくらインより約150m先右側、カーナビ利用の場合「庄助の宿 瀧の湯」と入力の上お越しください。】

  • 簡易宿泊施設のため、館内にスタッフが居りません。※定期的に巡回警備しております。
  • 本館「庄助の宿 瀧の湯」への送迎サービスは行っておりません。
  • 構造上、車椅子のお客様はご利用いただけません。

当館内におきましては、以下のマナーおよびルールを守っていただくようにお願いいたします。

  • 泥酔等により、他のお客様に迷惑を及ぼす行為はご遠慮ください。
  • 犬・猫・小鳥その他の愛玩動物等の持ち込みはご遠慮ください。(※発覚した場合、原状回復費用を請求するとともに、ご宿泊をその時点でお断りする場合がございます。)
  • 小さなお子様がご利用の際には、安全の為、ロビーを走り回ったりしないようにご注意をお願いいたします。また、自動ドア、エレベーター等をご利用の際には、必ず手を引いてお使いください。
  • 携帯電話のご利用については、大声での通話等、他のお客様の迷惑にならないようご配慮をお願いいたします。
  • 写真撮影については、他のお客様の迷惑にならないよう(他の宿泊者、当館スタッフ等が写り込まないよう)お願いいたします。なお、浴場内(脱衣場も含む)はカメラ機能のあるもの(携帯電話・デジタルカメラ等)の持ち込みはご遠慮いただいております。※持ち込みが発覚した場合、警察に通報する場合がございます。

以下の事項に該当する行為が確認された場合は、当館内へのご入館をお断りし、ご退館をお願いする場合がございます。
なお、当館で対応が難しい場合には、警察等の機関に通報する場合がございます。

  • 発火または引火性のもの、悪臭・害毒を発するもの、その他法令で所持を禁じられているものの持ち込み行為。
  • 当館の許可を得ない広告・宣伝物の配布、物品の販売、勧誘、デモなどの行為。
  • 当館の許可を得ない営利目的で施設内各所の撮影をする行為。
  • 特定感染症を患っている方のご入館。
  • 「暴力団員による不当な行為の防止等に関する法律」(平成4年3月1日施行)による指定暴力団および指定暴力団員等(以下「暴力団」または「暴力団員」といいます)またはその関係者、その他反社会勢力の方のご入館。
  • 暴力団または暴力団員が事業活動を支配する法人、団体の構成員、関係者のご入館。
  • 法人で、その役員のうちに暴力団員に該当する者がある場合の構成員、関係者のご入館。
  • 威圧的な言動・風紀を乱すような行為、または他のお客様に嫌悪感を与え、もしくは迷惑(騒音なども含む)になるような行為。
  • 当館スタッフへの身体的な攻撃(暴力、傷害など)、精神的な攻撃(脅迫、暴言、中傷など)にあたる行為。
  • 当館スタッフへの土下座の要求等、過度な要求行為。
  • 居座り、監禁等の一定時間を超える当館スタッフへの拘束的行為(長時間の電話を含みます)。
  • 大声、暴言などで当館スタッフを責める行為。
  • 正当な理由のないキャンセル料の未払い、代金の返金要求、値引き行為、商品交換や金銭補償等の過剰要求行為(他のお客様と比較して、合理的な範囲を超えた過剰なサービスを要求し、代金に不当な割引を要求する行為を繰り返す行為等の不当な要求を行う行為がこれに含まれます)。
  • 同じ質問の繰り返し、社会的相当性を欠く方法による謝罪の要求やクレーム等の責任追及行為。
  • 運用ルールや制度上対応できないことへの要求やクレーム行為。
  • 権威的(説教的)態度、ネットへの報復投稿の等の迷惑行為。
  • SNSやマスコミ等への暴露(従業員の氏名公開など)をほのめかした脅迫行為。
  • 特定の当館スタッフへのつきまとい行為。
  • 過去に、当館が定める迷惑行為を行った場合。
  • その他上記の各行為に準じる行為。

Please observe the following manners and rules within the facility.

  • Please refrain from bringing in dogs, cats, small birds, and other pets. (※If discovered, we may charge a restoration fee and refuse your stay at that point.)
  • For the safety of small children, please make sure they do not run around in the lobby. Also, when using automatic doors and elevators, please make sure to hold their hands.
  • When using mobile phones, please be considerate and do not disturb other guests by talking loudly, etc.
  • When taking photographs, please be careful not to disturb other guests (other guests, hotel staff, etc. should not be in the photograph). Please refrain from bringing in any items with a camera (mobile phones, digital cameras, etc.) into the baths (including the changing rooms). ※If discovered, we may report you to the police. If any of the following behaviors are confirmed, you will be denied entry to the museum and may be asked to leave. If the museum is unable to handle the situation, it may report the matter to the police or other authorities.
  • Bringing in any combustible or flammable items, any items that give off a foul odor or are toxic, or any other items prohibited by law.
  • Distributing advertising or promotional materials, selling items, soliciting, demonstrating, or engaging in other activities without the museum's permission.
  • Taking photographs of various places within the facility for commercial purposes without the museum's permission.
  • Entry by anyone suffering from a specific infectious disease.
  • Entry by designated gangs and designated gang members, etc. (hereinafter referred to as "gangs" or "gang members") under the Act on Prevention of Unjust Acts by Organized Crime Members (enforced March 1, 1992), or persons related to them, or other anti-social forces.
  • Entry by members or persons related to corporations or organizations whose business activities are controlled by gangs or gang members.
  • Entry by members or related parties of a corporation that has any executives that are considered members of a criminal organization.
  • Intimidating behavior or behavior that disrupts public morals, or behavior that offends other customers or is a nuisance (including noise, etc.) to other customers.
  • Behavior that constitutes physical attacks (violence, injury, etc.) or mental attacks (threats, abusive language, slander, etc.) against hotel staff.
  • Excessive demands, such as demanding that hotel staff kneel down on the ground.
  • Restraining hotel staff for longer than a certain period of time, such as staying in a room or confining them (including long phone calls).
  • Accusing hotel staff by shouting or using abusive language.
  • Excessive demands, such as failure to pay cancellation fees without a valid reason, demands for refunds, discounts, product exchanges or monetary compensation (this includes unreasonable demands such as repeatedly demanding excessive service that is beyond reasonable limits compared to other customers and demanding unreasonable discounts on prices).
  • Acts of pursuing responsibility, such as asking the same questions repeatedly, demanding apologies in a socially unacceptable way, or making complaints.
  • Making demands or complaints about things that cannot be handled within the operational rules or system.
  • Nuisance behavior such as authoritarian (preachy) attitudes or retaliatory online posts.
  • Threatening behavior that implies exposing someone on social media or in the media (such as making employee names public).
  • Stalking a specific staff member of the Museum.
  • If you have engaged in nuisance behavior defined by the Museum in the past.
  • Any other behavior similar to the above.

予約・お問い合わせ

0242-29-1126(9:00~19:00)

※時間外は、メール・ホームページからのお問い合わせ推奨
※時間外は、緊急のお問い合わせのみ対応可